torsdag 3 september 2009

Lammskinn

Nu har jag precis fått in 4 nya lammskinn, tre vita och ett helt underbart grå/svart!


Skinnen kommer från en gård utanför Norrköping där lammen har haft ett helmysigt liv. Skinnen är beredda i Tranås - det enda stället i Sverige som bereder skinn idag.
Skinnen är tvättbara i maskinen, praktiskt och enkelt.


Jag skulle vilja påstå att köper man ett lammskinn så har man gjort en investering för livet. Själv skaffade jag ett skinn för femton år sedan till min dotter - till barnvagnen, på golvet, i pulkan osv - och nu har jag fötterna på det i soffan, lika fint som när jag köpte det!

I söndags var jag på Formex-mässan och botaniserade. . Är rätt nöjd måste jag säga. Första varorna in blir den helt fantastiska boken "Romantiska hem & inspiration i vitt". Hoppas de kommer snart!!

Ha det bra / Pia






1 kommentar:

  1. Hej Pia!
    Vilka härliga lammskinn! Det vore något att krypa in i nu när det blir svalare...
    Så du var iväg på Formexmässan och tittade, ja det hade varit kul att se allt. Men jag har ju sett en del bilder på bloggarna runt om... och det såg jättefint ut.
    Så roligt att du ska ta in Ingelas och Petras bok! Den är underbar! Nu känner jag ju igen ganska mycket bilder i den, eftersom jag bloggat så länge... men det är så härligt att ha alla bilder samlade i en bok.
    I helgen ska jag och Viola åka till två bloggtjejer som har butik... tror jag berättade om det förresten. Hursom helst så ska det bli jättekul. Man borde bara ha Stooora plånboken med sig... För man vill säkert handla en hel del, har jag en känsla av...
    Kram
    Marie

    SvaraRadera