måndag 25 januari 2010

Formex & Bröllopsmässa


Så har vi varit på Formex-mässan i helgen.

Årets mässa bjöd som vanligt på mycket ideér och inspiration inför kommande vår och sommar-säsong (och om man ville även tips inför nästkommande jul...). Den här gången hade jag mitt fokus på trädgård- och uterums-dekorationer. Jag fick snällt blunda och gå förbi alla härliga inredningsmontrar ;-) vilket är i stort sett omöjligt!
I det stora hela fick jag tag i allt som jag planerat att köpa in - man går ju med en "inköpslista" när man besöker Formex-mässan, man har en plan över vad man vill ha tag i och samtidigt vill man hitta lite nyheter och överraskningar!



Men som sagt, jag är nöjd med inköpen, det är nog en himla tur att jag inte har större lokal :-) !!

Jag har också varit med och dekorerat Östgöta Kök´s monter på Bröllopsmässan i Himmelstalundssalongen. Vi visade upp två olika bordsdukningar och jag ställde även ut en lite gammel-romantisk brudbukett med härliga Sweet Avelanche rosor, Clooney ranunkler och lavendel. Mmmm..

Missa inte heller den underbara stentavlan med skyddsängeln på som jag har med i senaste numret av Drömhem & Trädgård. Det är en superhärlig tjej som heter Sabine som har med sitt fina hem i ett repotage i tidningen och som köpt den fantastiska tavlan av mig, kul! Och tack Sabine!


Ta hand om er i kylan / Pia



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar