söndag 6 maj 2012

Brudbukett

Hej igen :-) !

Vi har noterat en trend bland blivande brudar och det är att fler och fler önskar sig en bukett som ska se handplockad ut! Helgens brud hade det önskemålet så vi har kombinerat hortensia, vita underbara pioner, Hanoi ranunkler och daggkåpa till en bukett som är enkel och lite oregelbunden i sin form. Stjälkarna är bara klädda med band en liten bit och för övrigt liknar de mer en vanlig bukett än en brudbukett som jag är van vid.

Men jag måste säga att jag gillar den nya trenden skarpt - det blir lite busigt och inte så stramt. Att sätta ihop en bukett så det inte ser ut att vara gjort av en florist är en konst men man får inte glömma att kompositionen och färgsättningen är otroligt viktig även i en till synes enkel bukett 😊!!

Vi tackar för förtroendet och håller tummarna att bruden blev nöjd med sin bukett och att de hade en fantastisk dag!!

Dessvärre blir det bara en bild då jag har kommit på hur smidigt det är att göra inlägg från min iPhone men vet inte hur jag gör för att lägga in två bilder på en gång... 😳

Kram / Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar