fredag 13 april 2012

Favoritmontern

Här kommer en bild från favoritmontern på trädgårdsmässan. Bedrövligt nog vet jag inte vem som hade den men de hade vunnit pris för bästa monter så det ska nog gå att luska ut. När jag först gick in i montern var jag säker på att det var Årstidens monter men när jag letade efter deras logga hittade jag i info om att det var en ny butik som vad jag förstod skulle öppna i Stockholm. Har ingen aning om ifall jag uppfattat det rätt men jag ska forska i det..I alla fall så gick jag därifrån med en vacker gammal vattenkanna som ska få bo i min trädgård i sommar😊.
Årstiden såg jag inte till alls på mässan. Min mor drog med mig på ett föredrag som slottsträdgårdsmästaren i Malmö höll. Han var jättebra och inspirerande , hette Taylor om jag minns rätt och har varit med på något trädgårdsprogram i tv. Mycket vackra id'egrädgårdar var också uppbyggda, bl.a. hade min favorit Tage Andersen byggt upp en plats för att inspirera besökare till Gunillaberg i Småland . Himla trevligt ställe med såå rogivande atmosfär. Vi var där i somras, jag tror inträdet bara låg på hundra kronor men en smaskig picknick korg rekommenderar jag att ta med för cafeets utbud var tämligen magert!

Nya bilder kommer snart.
Hej så länge / Pia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar