söndag 19 juli 2009

Varmt välkomna till min sida!


Så var det alltså dags - att börja blogga!!


Inspirerad av kunder och flertalet härliga bloggar har jag nu kommit en bit på vägen att skapa min alldeles egna blogg-sida. Det som verkligen inspirerade mig att komma igång var "Fröken Ros" , en till synes helt underbar blomsterbutik i Göteborg som jag av en händelse råkade besöka häromdagen, fantastiska bilder! Stort tack till allt och alla som ständigt inspirerar mig och fyller mig med härlig energi!


Nu är butiken semesterstängd och jag har gått hemma och loppat mig . . det har jag faktiskt, men jag har även släpat hem lite nya auktionsfynd som står i lillstugan ( mitt lilla uthus som fungerar som förråd och renoveringsverkstad till alla mina möbler). Nu har jag ju snart haft butiken i ett år och jag har ju slagits med häpnad över intresset för renoverade äldre möbler - det trodde jag faktiskt inte riktigt när jag öppnade butiken. Så nu efter sommaren har jag tänkt lägga lite mer fokus på möbelsidan, jag har därför tagit beslutet att under aug,sep och okt öppna butiken kl 11 istället för kl 10 och använda morgontimmarna till just möbelrenovering. Blommor och inredning kommer ha samma plats som tidigare men få trängs med mer möbler!


Så jag fortsätter njuta av sommaren och förbereder butiken inför öppningen 28 juli.


Pia

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Har tittat in på din nya jättefina blogg. Den kommer att bli super och kommer bli jättespännande att följa, lycka till.

    Annica

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Lycka till med din blogg! Det ska bli så himla roligt att se alla bilder och roligt att läsa det du skriver... trots att jag kommer att besöka dig flitigt i butiken under hösten :)

    Njut nu riktigt ordentligt av dina resterande semesterdagar och fyll på med mycket energi!

    Kram Sandra

    SvaraRadera
  3. Hej Pia! Helt perfekt och snygg. Vad glad jag blir att du börjat blogga. Längtar efter dina inlägg redan.
    Kram Anni

    SvaraRadera
  4. Härligt Pia!! Vi ses snart. Ha det bra! Kram Malin

    SvaraRadera