onsdag 15 december 2010

Nu är vi tillbaka!!

URSÄKTA att vi varit borta från bloggen ett tag.. vi har varit inne i granrisdimma ;-)

Skämt och sido - den årliga leveransen till kvarteret Knäppingsborgs juldekorationer är avklarad i tid till förste advent, i år blev det hela 460 m grangirlang !!! Några härliga kottkransar, balkongräcken som dekorerats med granris, en gigantisk mistel, planteringar och även dekoration av en kommande butikslokal och dekorationer till lokalen där årets Gran Prix hålls.

Vi har också fått äran att dekorera en av granarna i lokalen, utom tävlan men en kul dekoration.
Ni har väl varit där och röstat på er favorit ??

Efter den leveransen kastade vi oss snabbt över till att juldekorera på Norrköpings Visualiseringscenter - mkt roligt! Vi har även haft nöjet att skapa dekorationer utanför Östgöta Köks lokaler vid Ekängen. Vi tackar för förtroendet!

Samtidigt har vi gjort vad vi kan för att hålla butiken i topp, vi har producerat adventskransar för fulla muggar och den senaste veckan har vi gått över till att göra färdiga planteringar - stora som små -perfekta gå bort presenter i juletid.

Vi har också blivit återförsäljare åt Dixie. Vi har fyllt butiken med helt underbara trälådor med siffror på eller fina trälådor med grephandtag på. I somras hade Ernst med Dixies charmiga trälådor när han renoverade sitt speciella sommarhus på tv.
De har även tuffa adventsljusstakar i betong med texten "God Jul" och marschallhållare och krukor i betong med texten "Love" på. Betong är ju min senaste kärlek så det lär säkert dyka upp mer utav den varan i butiken till våren :-)

Har ni sett de ljuvliga rumsgranarna ?
Tuffa små raringar som är vackra som krukväxter inne hela året, de växer cirka ett varv per år och har ljusgröna mjuka små "barr". Vi har både 1 m och 60 cm´s granar i butiken.

Det är kul att Våga-smyckena blivit så varmt mottagna, de går åt i rask takt i julklappstider. Jag gillar att de har ett överkommligt pris och att de är snygga både till vardags och fest och kan kombineras i oändlighet.

Jag har glädjen att meddela att min kollega Annika kommer att stanna kvar i butiken i fortsättningen också, hon kommer jobba halvtid hos mig i från 1 jan. Jag är så glad att hon vill stanna hos mig, hon är suverän!

Nu är det fyra dagar kvar till julafton och vi planterar och levererar blomsterdekorationer för fullt - kul !

Jag vill passa på att tacka Annika och Frida för allt fantastiskt jobb, tack!

Ha nu en MYSIG vecka och ta hand om er. Glöm inte julens budskap - kärlek...

/ Pia


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar